Digitalisering for å overleve
Retail er i endring og digitalisering er selve drivkraften. Texcon jobber for at frittstående klesbutikker kan møte utviklingen med teknologi som bidrar til effektiv drift og lønnsomhet.
Forbrukerne forventer at den digitale handleopplevelsen spiller sømløst sammen med den fysiske, og noen bransjer har kommet langt. Innen bokhandel og til dels byggevare flyter data, varer og penger mellom leverandør, butikk og kunde nesten av seg selv. I motebransjen er vi ikke der ennå. Altfor mye tid går fortsatt bort til punching, manuell kontroll og dobbeltarbeid.
Ryddige produktdata
For å møte dette har Texcon, sammen med solide teknologipartnere, tatt ansvar for å få på plass grunnmuren i dette. Stikkordet er masterdata. Når bilder, størrelser, farger og priser følger varen digitalt hele veien fra leverandør til kassa og videre til kunden, sparer hver enkelt butikk masse tid. Dessuten legges grunnlaget for en bedre handleopplevelse.
Bare starten
Digitalisering i retail betyr at alle prosesser – fra innkjøp og lagerstyring til kundereiser, betaling og markedsføring – må spille sammen. Samtidig skjer det en eksplosiv utvikling på teknologifronten. Ikke minst nå som AI vil gi oss smartere kundedata, mer treffsikre prognoser, bedre personalisering og mer effektiv markedsføring. Texcon sitt mål er å sikre at medlemmene ikke bare henger med i utviklingen, men har teknologien, innsikten og systemene som kreves for å drive lønnsomt – også i morgen.