Untold Stories – et tidløst eksklusivt tilskudd til garderoben

Bli kjent med den nyeste leverandøren i Texcon-felleskapet. Et norsk merke med tidløse og inspirerende plagg skapt frem i Oslo, inspirert av den skandinaviske måten å leve på.

Av: Chili Media

Bli kjent med Untold Stories – det norske og tidløse merket skapt frem av Espen og Anne Børresen, og det nyeste tilskuddet blant leverandørsamarbeidene til Texcon.

– Alt vi gjør, gjør vi med hjerte. Vi prøver alltid å ta de beste valgene i alle ledd, og tilby et varemerke med gode kvaliteter og konkurransedyktige priser. Samtidig som vi lager kolleksjoner med et kommersielt uttrykk, så består plaggene av lekenhet og overraskende detaljer, sier Anne Børresen, eier og gründer av Untold Stories.

Gründer : Anne Børresen sammen med Espen Børresen gründer av Untold Stories.

Anne og Espen har alltid hatt skapervilje, og det kan virke som entreprenørskap ligger i blodet til hver av dem. Først grunnla de agenturet A Fashion Agency, og så – med en drøm og et sterkt ønske om å skape et eget merke, ble Untold Stories til.

– Prosessen med å starte et varemerket er lang, men de første varene traff butikkene i Norge på høsten i 2017, forteller Børresen.

I dag er Untold Stories representert i Norge, Sverige, Tyskland, Nederland, Belgia og Spania.

LES OGSÅ: En komplett guide til skreddersøm og konfeksjon

– Vi startet Untold Stories som et par. Samtidig som varemerket har vokst, har også teamet rundt blitt større. Vi er glade for at teamet i dag føles som en familie – både menneskene på kontoret, leverandørene og de fine forhandlerne rundt i Norge og i Europa. Uten disse hadde ikke drømmen vært mulig, sier hun.

Et eksklusivt tilskudd til garderoben

En sterk del av identiteten til Untold Stories er detaljene. Inspirerende detaljer som er skreddersydd for å skape et uanstrengt, men like fullt stilfullt utrykk i hverdagen.

Hvem er den sentrale målgruppen til Untold Stories?

– Selvtillit er et godt ord. Ofte når en snakker om målgrupper så skal en aldersfeste det på en måte, men vi liker ikke å snakke om alder. Heller en person med selvtillit til å ta egne valg, der lekenhet er i fokus. Jenter og kvinner som tør å være seg selv, og som liker å leke seg med stilen sin, forklarer Børresen.

LES OGSÅ: Skjorteguide: Alt du trenger å vite

SELVTILLIT: De best beskrivende ordet for merkevaren er ifølge gründeren, selvtillit Foto: Untold Stories

Hva er det som gjør det til et foretrukket valg blant kunder og forhandlere?

– Untold Stories har en kommersiell tilnærming, uten at det går på bekostning av kvalitet eller uttrykk. Plaggene er lett å forstå og lett å like for kunden, men føles likevel som et eksklusivt tilskudd til garderoben, sier Siri Gabrielsen, produktansvarlig for Untold Stories.

– Merkevaren er skapt frem med en tidløs tilnærming. Det vil si at plaggene ikke er låst til en sesong, men kan brukes og styles uansett årstid og hvor i verden du befinner deg, forklarer hun.

Inspirert av den skandinaviske måten å leve på, er klærne skapt med en avslappet mix-it-up-attitude, som oppfordrer til å gå med det som gjør deg glad.

Must haves: powersuit og strikk i matchende sett

Med det nye leverandørsamarbeidet til Texcon, håper Untold Stories å komme i kontakt med flere butikkeiere som har et ønske om å være markedsledende i sitt distrikt.

– Med Texcon i ryggen, kan våre samarbeidspartnere på en lønnsom og trygg måte være med å jobbe frem norske merker i bransjen, og styrke posisjonen til norsk mote i markedet, forteller Gabrielsen.

LES OGSÅ: Rolfsen – styrket ut av pandemien

TIDLØST: Plaggene kan brukes og styles uansett årstid og uansett hvor i verden du befinner deg. Foto: Untold stories

Hvilke plagg har til nå solgt godt og hvilke produkter har dere troen på i tiden som kommer?

– Helt fra begynnelsen har kjolene vært en sterk kategori, men jeg må også trekke frem strikkeprogrammet vårt. Her er spesielt Florie Zip Knit fra vår italienske produsent en vinner. De fleste som kjenner til Untold Stories vet hva Florie er, og eier én, to eller flere farger, forteller Børresen.

For tiden som kommer har hun spesielt troen på powersuiten og strikk i matchende sett.

– Powersuiten er kommet for å bli. Den fungerer som en base i garderoben og kan brukes til de fleste anledninger. I tillegg til den klassiske dressen, tror jeg på strikk i matchende sett. Begge disse lar deg leke deg og lage ulike antrekk av få plagg, avslutter hun.

Flere nyheter

Vi gir våre medlemmer et unikt innblikk i kommende trender og tendenser, nøkkelplagg for sesongen og tips fra eksperter og aktuelle motepersonligheter.

Flere artikler